keskiviikko 19. syyskuuta 2012

MINÄ



Minulle kirjoittaminen on persoonallisuuteni luonteva jatke. Salainen minä ja aika ajoin vastavirtaan pulikoiva sivupersoona.
Arjessa olen kuitenkin onnellisesti naimisissa oleva upean sielunkumppanimiehen ja neljän ihanan aikuisen lapsen äiti epätavallisin arjen maustein.
Rakastan kevääntuloa, sen hempeänvihreitä sävyjä. Silloin koen itsekin syntyväni uudelleen.
Kesäni kuluu yleensä auringon lämmössä. Pääsääntöisesti Suomen suvessa. Silloin koti muuttaa sisältä aurinkopatiollemme ja keskelle villinä riekkuvaa puutarhaamme.
Emme omista ruohonleikkuria. Niittymme on hyvässä kasvuvaiheessa. En tunnista kaikkia niitä kymmeniä ”rikkakasveja”, joita puutarha tuottaa, mutta iloitsen niistä jokaisesta.
Nyt kuitenkin täytyy paljastaa, että todellisuudessa olen melko pedantti nainen. Valtoimenaan villiintyneen puutarhamme vastapainona on varsin viimeistelty sisääntulokäytävä ilman ainuttakaan rikkaruohoa. Katekangas, hake, havukasvit ja ruusutarhat pitävät siitä huolen.
Minä olen kuin puutarhani, vähän villi, mikäli hyppään sivuun tutulta polultani.
Alitajuntani työstää tarinoita ja synnyttää outoja juonikuvioita, jotka yllättävät lopulta itsenikin
Arvoituksellisuus on yksi oleellinen osa kirjoittamissani käsikirjoituksissa. Psykologia kiinnostaa ja tekstini painottuvat psykologisen jännityksen suuntaan.
Ihailen Marko Hautalan ja Pasi Ilmari Jääskeläisen tapaa luoda maagisen realismin avulla huikeaa proosaa.
Levottomuus ja luovuus on osa minua. Tällä hetkellä aloitan kolmatta jaksoa elämässäni. Siinä on jotakin vanhaa, paljon uutta ja ripaus sinistä.
Maailmankuvani pohjaa kristillisiin arvoihin. Uskon Jumalaan kaiken Luojana ja itseni osaksi tarkkaan suunniteltua maailmankaikkeutta.
Armollisuus ja anteeksianto itseäni ja kanssamatkaajiani kohtaan on avain onnelliseen elämään. Tältä pohjalta uskallan rakentaa omaa maailmaani, joka ei vielä ole valmis, mutta jossa voin jo nyt kokea pienen palan luovuuden huumaa; kirjoittamalla synnytän maailman joka kerta uudelleen.
 

2 kommenttia: