tiistai 12. helmikuuta 2013

10



Sain Leena Lumilta  haasteen, kiitos siitä. Tässä omat hyvän mielen lähteeni:
  1.  Koti
    Minulle koti on tunnelma. Kun astun ovesta sisään kotiini, tunnen todella tulevani KOTIIN. Rakastan talvi-iltojen tunnelmaa, kun takassa roihuaa tuli, kynttilät luovat pehmeää valoaan ja voin käpertyä lempparituoliini fleecehuopani alle ja katsella ulos tummuvaan iltaan.
  2. Mies
    Olen maailman onnekkain nainen, koska minulla on MAAILMAN IHANIN MIES. Olemme myös parhaat ystävät toisillemme. Arvostamme samoja asioita. Innostuksemme kohteet ovat samankaltaisia. Saan kuun taivaalta jos vain pyydän:)
  3. Lapset
    Lapsemme ovat jo aikuisia, mutta yhä edelleen meille lapsia, joiden elämänvaiheet ja valinnat ovat osa meitä iloineen ja suruineen. He ovat todellinen elämänrikkautemme ja parhaat lahjat Luojaltamme.
  4. Lähimmäiset
    Arvostan suuresti lähipiiriäni. Lähiomaisiani ja ystäviäni. He ovat seisoneet rinnallani niin hyvässä kuin pahassa, iloissa ja suruissa. Vuosien erokaan ei ole erottanut meitä toisistamme. Vaikka maailma ympärillämme myllertää, suhteemme ei horju.
  5. Puuhastelu
    Olen onnekas koska voin tehdä mitä haluan. Päiväni täyttyvät mielekkäästä puuhastelusta. Nautin siitä, että voin leipoa mieheni jauhamista jauhoista tuoretta leipää ja muitakin leivonnaisia tarpeen mukaan. Viime elokuun jälkeen en ole ostanut kaupasta mitään valmiita leivonnaisia tai leipiä. Olen siitä hiukan ylpeä koska aiemmin olen elänyt kaupan leipähyllyn varassa.
    Tykkään pitää kotini siistinä, siivoilen vähän koko ajan. Varsinaisia siivouspäiviä en harrasta.
    Puutarhaa hoidan maltillisesti. Lupiinit ja ruusut saavat vallata alaa vapaasti. Nurmikkoa ei ole lainkaan, luonto saa tulla lähelle. Nokkoset kyllä kitken:)
  6. Karvaturrit
    Tällä hetkellä meillä ei ole omaa lemmikkiä, mutta aiemmin sekä kissat että koirat ovat olleet osa perhettämme. Onneksi tyttären kultainennoutaja Nuppu ja poikamme söpö seropipentu Ukko ilostuttavat meitä vierailuillaan. Viimekeväänä asuntoalueellamme syntyneet villikissanpojat ovat päättäneet muuttaa terassimme alle. Ne ovat arkoja, eivätkä tule lähelle, mutta ikkunasta niiden puuhia on kiva seurata.
  7. Kesä
    Nautin auringosta ja lämmöstä ja siksi muutan ulos heti maaliskuun lopulla kun aurinko alkaa lämmittää etelään avautuvaa suurta terassiamme. Ruuan valmistus siirtyy sisätiloista ulos grilliin ja kesäkeittiöön. Tykkään katsella miten kevät vaihtuu vahitellen kesäksi, kaikki värit ja tuoksut ovat voimakkaita. Tuntuu todella, että kaikki syntyy uudelleen.
  8. Ruusut
    En ole viherpeukalo. Puutarhani pitää olla helppo, mutta kaunis. Ruusut ovat parasta mitä tiedän. Nykyinen puutarhamme on vasta muutaman vuoden ikäinen, joten ruusutarhani on vasta muotoutumassa. Vähitellen lisään eri lajikkeita ja annan niiden päättää viihtyvätkö ne meillä vai eivät.
  9. Matkat
    Olen saanut nähdä maailmaa, sen rikkaudet ja köyhyyden. Olen asunut niin heinämajassa kuin kartanossakin ja kaikessa siltä väliltä. Olen opettanut tummia papualaisnaisia lukemaan, oppinut itse puhumaan pidginin kieltä. Olen viipynyt Aasiassa ja Australiassa, asunut Espanjassa, mutta nyt koti on Suomessa. Matkustelu kuitenkin jatkuu, mutta se ei enää ole ykkösjuttu elämässä.
  10. Kirjoittaminen
    Vaikka kirjoittaminen on listallani viimeisenä se ei kuitenkaan tarkoita että se olisi vähäisin. Päinvastoin, kirjoittaminen on mukana kaikissa edellisissä elämäni huippuhetkissä ja onnen lähteissä. Kirjoittaminen on osa minua kuten hengittäminen. Se kulkee mukana koko ajan, jatkossa yhä vahvemmin.


    P.S. Käyppä kurkkaamassa kiinnostavaa Helmi-Maaria Pisaran blogia ja osallistu Helmi-Maarian kolmannen teoksen "Pintanaarmuja" arvontaan!

3 kommenttia:

  1. Oletkos varma, että sinulla on maailman ihanin mies? Minä luulin, että se on minulla :D

    VastaaPoista
  2. Jaksatko vastata vielä toiseenkin haasteeseen? Minulla nimittäin olisi sinulle haaste blogissani :) http://veravala.blogspot.it/2013/02/yksitoista-asiaa.html

    VastaaPoista